Whitepaper

Alles over de technologie en toepassing van RPA om administratieve lasten te verlichten en werknemers ruimte te geven waardevol werk te verrichten. 

Download onze whitepaper

    CO_Whitepaper_RPA_voorkant

     

      Inspiratie nodig?

      RPA leent zich perfect voor het robotiseren van relatief eenvoudige en terugkerende werkzaamheden achter een computer. Dit komt in ieder vakgebied en branche natuurlijk voor. Toch wat inspiratie nodig? 

      Download onze inspiratiegids

        CO_inspiratiegids_voorkant

         

          Resources
          Uitgelichte blog

          Over de overeenkomsten en verschillen tussen robotisering, automatisering en digitalisering. 

          Lees de blog

            coforce-robotisering-automatisering-digitalisering

             

              Brochure

              Over Coforce en onze passie voor automatisering en RPA in het bijzonder. 

              Download onze brochure

                CO_Coforce-corporate-brochure-2-12-2021

                 

                  2 min read

                  Waarom agile werken past bij RPA trajecten

                  Veel organisaties adopteren de agile manier van werken voor de ontwikkeling van hun IT-systemen. Het vergroot de wendbaarheid, maar leidt ook tot nieuwe managementvraagstukken en uitdagingen. Dit is ook zichtbaar bij de ontwikkeling van software robots.

                  Wendbaarheid vergroten

                  Wat is Agile nou eigenlijk? Als je het woord laat vertalen door Google zie je maar liefst vier betekenissen: behendig, lenig, vlug en rap. Tegenwoordig wordt agile vaak gebruikt in de zin van wendbaar en flexibel. En daarmee is agile organiseren een manier van organiseren die draait om flexibiliteit. Flexibiliteit die nodig is omdat de wereld om ons heen steeds sneller verandert.

                  Met agile wordt dus de wendbaarheid van organisaties vergroot door met sprints van een paar weken snel concrete resultaten op te leveren, de zogenaamde incrementen. Daarbij wordt autonomie gegeven aan een competent multidisciplinair team met de juiste expertise en ervaring om te bepalen hoe zij de vooraf gesproken resultaten het beste realiseren.

                  En hoe zit dat dan precies met RPA?

                  Met RPA, ook wel bekend als Robotic Process Automation worden de handelingen geautomatiseerd die medewerkers moeten verrichten om de systemen te gebruiken. Daarnaast kan een softwarerobot ook acties uitvoeren. Op basis van opgehaalde informatie en ingebouwde logica, kan hij een status veranderen, berekeningen maken, een ander proces in gang zetten, een communicatie versturen, etc.

                  We kunnen softwarerobots perfect een workflow laten uitvoeren die bestaat uit meerdere stappen en verspreid zit over verschillende schermen en/of applicaties. Softwarebots imiteren het werk van jouw en je collega’s: ze loggen in, lezen en ‘capturen’ data en gaan die data vervolgens ingeven en naar andere systemen migreren. RPA-bots verlossen ons van de taken die we liever nooit meer zouden doen. Bovendien werken ze 24 op 7, vier keer sneller dan de mens, foutloos en volledig compliant.

                  De inhoudelijke analyse en de interactie met de klant, vraagt uiteraard menselijk vakmanschap en blijft in handen van de medewerker. Omdat er werk uit handen genomen wordt door de robot, heeft de medewerker meer tijd over voor het waarde-toevoegende werk en neemt de productiviteit flink toe.

                  Direct efficiëntiewinst behalen

                  Met RPA is het heel goed mogelijk om klein te beginnen. Sterker nog, het is verstandig om met een beperkte scope te starten. Door klein te starten kun je binnen korte tijd een eerste resultaat tonen.

                  Door klein te beginnen kan ervaring opgedaan worden met de nieuwe techniek van robots. Daarnaast zal de samenwerking met de externe partners moeten inslijten. En kun je de collega’s binnen de organisatie mee nemen in deze nieuwe ontwikkeling. In het eerste jaar valt er veel te leren.

                  Het voordeel is dat dit al direct een eerste efficiëntiewinst oplevert voor de business. Met de snelle ingebruikname is het terugverdienen dus al begonnen. De robot verlicht al meteen de werklast op de afdeling. De werkdruk voor medewerkers neemt merkbaar af. De medewerkers zien de robot in de periode daarna stapsgewijs steeds meer taken op zich nemen en de productiviteit neemt evenredig toe.

                  Meer weten over RPA?

                  Zijn jouw processen geschikt voor RPA? Hoe ziet een RPA traject eruit? En hoe zorg je dat het proces in essentie klopt voordat je het gaat automatiseren? Dat zijn allemaal vragen die wij dagelijks krijgen én beantwoorden. Neem dus gerust contact met mij op.

                   
                  rpa in finance processen

                  Hoe zet je RPA in Finance processen in als alles al geautomatiseerd is?

                  Alles is al geautomatiseerd, waarom zou je dan nog RPA in Finance processen nodig hebben? De perceptie dat je met RPA weinig bereikt als processen...

                  Lees verder
                  rpa in geautomatiseerde Finance processen

                  3 redenen om RPA in finance processen in te zetten als ‘alles al geautomatiseerd is’

                  Een controller of accountant heeft als doel ervoor te zorgen dat de cijfers, waarop je je bedrijfsvoering baseert, kloppen. Om dit voor mekaar te...

                  Lees verder
                  automatisering helpt finance toekomst  voorspellen

                  Hoe automatisering de financiële afdeling helpt de toekomst voorspellen (RPA in Finance)

                  Het werk van een financieel professional bestaat voor een groot deel uit een aaneenschakeling van administratieve taken. Facturen controleren en...

                  Lees verder