RPA voor Backoffice

Dilemma bij organisaties. Aan de ene kant moet je als organisatie inspelen op wensen en behoeften van de klant. Dat betekent onder meer regelmatig investeren in nieuwe applicaties in de backoffice. Aan de andere kant worden die steeds duurder en complexer. Terwijl je aan de ene kant moderniseert, loop je aan de andere kant een achterstand op. Hoe blijft je organisatie wendbaar?

Back office afdelingen zijn cost centers. Hier wordt geen geld verdiend, maar kosten gemaakt. Het komt de winstgevendheid van een organisatie ten goede als deze kosten zo laag mogelijk zijn. Vanuit deze gedachte is er binnen de back office een sterke sturing op standaardisatie en automatisering waar mogelijk. Een belangrijke gedachtegang die hierbij wordt gevolgd is LEAN. Een (proces)methodiek gericht op het voorkomen van onnodige handelingen binnen een proces. Interessant hierbij is dat back office afdelingen ook steeds meer worden gestimuleerd te denken vanuit waarde voor de klant.

Met Robotic Process Automation (RPA) kan je complexiteit in IT omzeilen. RPA is een vorm van automatisering waarbij een software robot taken overneemt die een medewerker met een computersysteem uitvoert. Waar een API op het niveau van data werkt, werkt de robot op het niveau van de user interface zoals ook de medewerker die gebruikt. De software robot opent schermen, start programma’s op en wisselt tussen schermen om bijvoorbeeld informatie uit het ene scherm te verplaatsen als input op een ander scherm. Dat maakt meteen duidelijk dat RPA erg geschikt is voor backoffice werkzaamheden.

Coforce automatiseert bedrijfsprocessen die door medewerkers worden uitgevoerd, zodat dit sneller, goedkoper en vooral 100% foutloos gebeurt. Wilt u meer weten over Robotic Processing Automation? Neem dan contact op met onze expert.

Nieuws

2 min read

RPA voor personeelszaken: softwarerobot helpt payrollbedrijf

Bij het afhandelen van personeelszaken komen veel administratieve taken om de hoek kijken. Denk aan het bijhouden van...

8 min read

Process Mining: Hoe je bottlenecks uit je proces-spaghetti haalt

Het verbeteren van processen binnen een organisatie begint met het analyseren, inzichtelijk maken en vervolgens...

3 min read

Het verschil tussen unattended en attended RPA

Vanuit de dagelijkse praktijk krijgen we vaak vragen over attended en unattended RPA. Deze twee type RPA oplossingen...

 

Wij zijn Coforce

Wij helpen ondernemingen, instituten en overheden met het gebruik van een digital workforce. Met een digital workforce laat u eenvoudig, terugkerend werk achter een computer sneller, goedkoper, foutlozer en 24/7 uitvoeren. Bovendien komt daarmee ruimte vrij voor uw werknemers of collega's om complexer en waardevoller werk te verrichten. 

ONTDEK MEER