RPA en Windows Desktop

Om repeterende taken te automatiseren kan de Windows desktop overgenomen worden met behulp van Robotic Process Automation (RPA). Dit kan worden ingezet voor het uitvoeren van repeterende werkzaamheden (batches), maar ook voor het uitvoeren van complexe processen.

Aangezien RPA bijna elke handmatige datagedreven activiteit kan elimineren, kunnen software robots ontwikkeld worden die de manuele taken vervangen met krachtige en dynamische processtromen. In tegenstelling tot macro’s)of kostbare in-house ontwikkelingsprojecten, maakt RPA gebruik van een eenvoudige no-codering methode, waarbij vrijwel elke menselijke activiteit – van het toegang krijgen tot en het werken met gegevens – wordt geautomatiseerd.

ATTENTED EN UNATTENDED ROBOTS

RPA bestaat in twee varianten: ‘attended’ en ‘unattended’. Een goed voorbeeld van attended RPA is de unified desktop: de robot zorgt er voor dat de medewerker informatie krijgt aangeboden uit verschillende systemen, zodat hij/ zij daar vervolgens de juiste handelingen kan verrichten. De volgende stap is dat niet de medewerker, maar een software robot deze processen uitvoert: unattended RPA, de tweede variant van RPA.

Toepasbaarheid RPA

RPA vervangt arbeidsintensieve, elkaar opvolgende taken, gebruik makend van meerdere systemen en gegevensbronnen, afdelingen en processen waar deze taken voor komen:

  • Financiën en accounting
  • Klant- of medewerker onboarding
  • Hypotheekverstrekking
  • Klantenservice en call centers
  • Voorraadbeheer
  • Verzekeringsbeoordelingen
  • Patiëntenadministraties
  • Verkoopactiviteiten

Nieuws

2 min read

Efficiënt omgaan met e-mail: Communications Mining biedt uitkomst

Een leven zonder e-mail is haast niet meer voor te stellen. Het is een ideaal voor werkgerelateerde communicatie, maar...

8 min read

Robotisering, automatisering en digitalisering; verschillen en voorbeelden

Robotisering, automatisering en digitalisering zijn begrippen die veel met elkaar te maken hebben, maar misschien juist...

4 min read

Robotisering helpt gemeente Ede met verwerken van honderden WOZ-bezwaren

De gemeente Ede ontvangt jaarlijks zo’n 1500 tot 2000 bezwaren op de WOZ-waarde. Het team van juridisch medewerkers,...

 

Wij zijn Coforce

Wij helpen ondernemingen, instituten en overheden met het gebruik van een digital workforce. Met een digital workforce laat u eenvoudig, terugkerend werk achter een computer sneller, goedkoper, foutlozer en 24/7 uitvoeren. Bovendien komt daarmee ruimte vrij voor uw werknemers of collega's om complexer en waardevoller werk te verrichten. 

ONTDEK MEER