Kofax RPA

Laat werk achter een computer uit handen nemen met de software robots van Kofax RPA.

robotic-process-automation

 

Wat is Kofax RPA

Het RPA automatiserings- en integratieplatform van Kofax RPA is de snelste en meest efficiënte manier om informatie te verkrijgen, te verbeteren en te leveren uit vrijwel elke applicatie of gegevensbron. Hieronder verstaan wij onder andere: portals, desktop applicaties en Enterprise systemen. De mutatie van informatie van met RPA plaatsvinden zonder dat er enige codering aan te pas hoeft te komen.

Eerder onbereikbare, onbruikbare of kostbare informatie is nu gemakkelijk te gebruiken om de productiviteit van medewerkers te verbeteren, inzicht te geven in het besluitvormingsproces en een betere klantenervaring te kunnen leveren.

 

Voordelen van Kofax RPA

  • Automatiseer repetitief werk: Bevrijd uw medewerkers van taken met een repetitief karakter, zodat ze hun vaardigheden kunnen toepassen op activiteiten die een menselijke inbreng vereisen. Software robots automatiseren de interacties die een gebruiker uitvoert binnen een applicatie of andere gegevensbron.
  • Eenvoudige integratie: Automatisch verwerven en integreren van gegevens van websites, portals en Enterprise applicaties voor gestroomlijnde verwerking van digitale inhoud en inzicht in beslissingen. Ondersteunt alle soorten applicatieomgevingen, waaronder web, Windows mainframe, Windows, JAVA en mainframe.
  • Lagere ontwikkelingskosten; Ontwikkel gerobotiseerde automatiseringsprocessen om complexe integraties automatisch uit te voeren en toegang te krijgen tot gegevensbronnen op het web, zonder dat u kostbare en tijdrovende codering nodig hebt.
  • Minder menselijke fouten: Modelleer alle processen op eenduidige wijze, dat resulteert in meer accurate en betrouwbare resultaten.
  • Snel toe te passen: Het bouwen en implementeren van software robots is een kwestie van dagen aangezien de bedrijfsbehoeften en prioriteiten continue veranderen.
  • Operationele efficiëntie: Budgetteer robots als assistentie op de menselijke hulpbronnen. Software robots kunnen de snelheid, verwerkings-intelligentie, efficiëntie en kwaliteit in bedrijfsprocessen verbeteren.

White paper RPA

Robotic Process Automation (RPA) maakt het mogelijk eenvoudige, terugkerende werkzaamheden achter een computer sneller, goedkoper, foutlozer en 24/7 uit te voeren, terwijl er ruimte voor mensen vrijkomt om complexere en meer waardevolle werkzaamheden uit te voeren. Download onze white paper voor alle ins & outs.

coforce-rpa-whitepaper

 

 

Eigenschappen van Kofax RPA

  • Robotic Process Automation en Web Data Integration: Kofax RPA (voorheen bekend als Kapow) is een Enterprise Robotic Process Automation (RPA) en integratie platform dat zeer schaalbaar en flexibel is, waardoor alle robotautomatisering en verwerkingsintelligentie die jij in de organisatie nodig hebt, bijeen komt.
  • Robot ontwerp en implementatie: De design studio van Kofax RPA bevat ontwerp-, implementatie-, QA- en hulpmiddelen voor productondersteuning, waaronder performance dashboards, een planningsmodule en viewers voor gegevensbronnen en doelen.
  • Ondersteunt meerdere gegevensbronnen en typen: Ondersteunt alle soorten applicatieomgevingen en gegevensbronnen, waaronder websites, portals, Enterprise systemen, legacy applicaties, Excel, Email, XML, JSON, CSV en SQL.
  • Robotic Synthetic API: Automatisch publiceren van robots met een standaard Java, .NET, SOAP en RESTful interface die kan worden gebruikt om robotprocessen uit externe applicaties en externe systemen te controleren.
  • Gecentraliseerde Robot Deployment: Robots worden geïmplementeerd, beheerd en uitgevoerd vanuit een gecentraliseerde server en communiceren met applicaties die in een gevirtualiseerde omgeving draaien.
  • Lees / schrijf toegang tot data eindpunten: Activeer lees-/ schrijfmogelijkheden voor Oracle-, DB2-, SQL Server-, MySQL-, PostgreSQL-, Sybase- en NoSQL-databases.
  • Business Intelligence en Data Analytics: Levert gegevens aan voor Kofax Insight, SAP Business Objects, Tableau, Qlik en andere business intelligence tools.
  • Flexibele, schaalbare implementatie: Een multi threaded architectuur die implementaties gemakkelijk schaalt en kan worden geïmplementeerd als een on-premise Enterprise implementatie of ter beschikking gesteld worden in de Cloud.
  • Uitgebreide Veiligheidscontroles: Rolgebaseerde toegang tot het platform en verbindt met LDAP, Active Directory of ingebouwde gebruikersbeheermogelijkheden om toegang te waarborgen.
  • Operationeel Monitoren en Analytics: Kofax Analytics voor Kofax RPA levert out-of-the-box dashboards gericht op data-integratie robot operaties en systeemprestaties.
  • Robots publiceren als verbruikbare apps voor gebruikers: Er kunnen toepassingen, Kofax RPA Kapplets genaamd, ontworpen worden om robots uit te voeren op basis van ingestelde parameters of de huidige data terug te geven aan een zakelijke gebruiker.
  • Auditing en Logging: Alerts en een compleet historisch overzicht van elke transactie. Robots authentiseren tegen sites en web diensten met gebruikers-id / wachtwoord, basisverificatie, NTLM, OAuth van digitale certificaten.

De Kofax software robot

Alle robots zijn ontwikkeld in de Design Studio binnen de RPA software. Het gemak waarmee dit gebeurt, is kenmerkend voor Kofax. De software van Kofax Kapow vereist geen IT-kennis om administratieve taken te automatiseren. Alle acties die door de RPA-tool in de relevante applicaties worden uitgevoerd, vinden plaats op een gecentraliseerde server. 

Kofax-RPA

De Design Studio bevat een geïntegreerde debug-omgeving voor directe foutcorrectie en verfijning van workflows voordat de robot wordt ingezet vanaf de centrale server. Met zijn unieke ‘point-and-click’ ontwerpomgeving kunnen gebruikers in een fractie van de tijd administratieve acties en taken omzetten in gerobotiseerde processen.

Software robots aan het werk zetten

Het configureren van de taak of het bedrijfsproces dat wordt geautomatiseerd, begint met het laden van de specifieke toepassing binnen de Kofax RPA-ontwerpstudio. (Voorheen bekend als Kofax Kapow). In de ontwerpstudio is het mogelijk om de acties die de robot dadelijk moet uitvoeren, te ‘registreren’. Automatisch wordt dit binnen de applicatie gevisualiseerd. De registratie van het administratieve proces gebeurt door het volgen van de handmatige acties die een medewerker zou uitvoeren binnen de applicatie om het gewenste resultaat te bereiken.

Met elke actie kunt u alternatieve paden definiëren om uitzonderingen in het proces te markeren. De combinatie van het opnemen, het beheren van uitzonderingen en de toepassing zelf binnen een enkel scherm zorgt ervoor dat de configuratie van het proces op een duidelijke manier kan worden ontworpen en beheerd.

De Kofax RPA-architectuur biedt een platform voor het verwerken van gegevens van gestructureerde of ongestructureerde databases, bestanden, e-mailsystemen, websites, portals en zelfs oudere mainframes of terminalemulaties.

Inspiratiegids RPA

Robotic Process Automation leent zich perfect voor het robotiseren van relatief eenvoudige en terugkerende werkzaamheden achter een computer. Dit komt in ieder vakgebied en branche natuurlijk voor. Toch wat inspiratie nodig? Download onze inspiratiegids!

coforce-rpa-inspiratiegids

 

 

Architectuur van Kofax RPA

Een goede architectuur achter een Robotic Process Automation (RPA) omgeving moet niet onderschat worden. In een pilotfase of binnen een kleinschalige omgeving waar waarin RPA uitsluitend voor 1 of 2 processen wordt toegepast, valt een complexe architectuur nog niet op.

Maar als voor ieder robotproces of iedere applicatie een aparte (virtuele) server of PC nodig is, dan wordt de robotserverarchitectuur en technische infrastructuur behoorlijk gecompliceerd en kostbaar. En dan spreken wij ook nog niet voor aparte ontwikkel-, test- en acceptatieomgevingen. Met Kofax RPA (voorheen bekend als Kofax Kapow) is er geen verdere noodzaak om robot processen op de betreffende omgeving te installeren of te configureren, alles wordt aangestuurd vanaf de centrale server. Dit biedt uiteraard voordelen ten aanzien van security, auditing en beheer.

Onderscheidende RPA structuur

De Kofax RPA architectuur biedt een platform om gegevens te verwerken van gestructureerde of ongestructureerde databases, bestanden, e-mailsystemen, websites, portals en zelfs legacy mainframes of terminal emulaties. Het behandelt geautomatiseerde data extractie en transformatie van en naar Excel, XML, XLS, PDF, RSS feeds en API’s op basis van SOAP, REST, XML en JSON. Met de robot van Kofax, is het mogelijk webapplicaties op te starten met een geïntegreerde web-engines. Dit betekent dat er voor het benaderen van een bedrijfsapplicatie, die te benaderen is via een web cliënt, is er geen additionele server of PC nodig.

Robots worden ontwikkeld in de Kofax RPA Design Studio. Nadat de robot geconfigureerd en getest is, wordt deze geupload naar de centrale server. Zo is ook te zien dat vanaf de gecentraliseerde Kofax RPA omgeving er ook de nodige tools zijn voor IT developers om ook API’s, webservices en rechtstreekse database interacties op te nemen in de gerobotiseerde processen.

Gerobotiseerde werkprocessen op elkaar afgestemd

Voordelen van deze architectuur is niet alleen lage kosten voor de noodzakelijke infrastructuur, ook het ontwikkelen en beheren van de software robots zijn met beperkte middelen te realiseren. De RPA software opereert vanaf een gecentraliseerde server waardoor de volgorde van gerobotiseerde werkprocessen eenvoudig op elkaar afgestemd kan worden.

Alle software robots worden ontwikkeld in de Design Studio binnen de Kapow software. Met zijn unieke point-and-click, visuele ontwerpomgeving kunnen gebruikers in een fractie van de tijd administratieve handelingen en taken omzetten in gerobotiseerde processen.

Kofax Insight

Kofax Insight™ is een intelligentie- en procesplatform dat monitort, analyseert en hiermee helpt uw operationele bedrijfsproces te optimaliseren. Insight is het enige proces intelligentieplatform dat monitoring en analyse combineert met rijke bedrijfsintelligentie, analyses en data-integratietools, dit geheel in een uniforme oplossing waarmee gebruikers inzicht krijgen in de operationele prestaties en compliance.

Wanneer u robotische procesautomatisering combineert met procesintelligentie, kunnen beheerdres dashboards aanpassen om de productiviteit van medewerkers en andere belangrijke proceselementen te monitoren, trends te identificeren en de processen uiteindelijk te verbeteren.

Nieuws

3 min read

Kantoor van de toekomst leunt op softwarerobots

Robots zien we niet alleen terug in onze fabrieken, maar zijn ook steeds vaker terug te vinden op de werkvloer in het...

1 min read

7 Redenen waarom RPA razendsnel terrein wint

Steeds meer bedrijven en gemeenten ontdekken de kracht en trefzekerheid van RPA (Robotic Process Automation). Software...

3 min read

Digitale transformatie vraagt om geoptimaliseerde werkprocessen

Het bedrijfsleven en de publieke organisaties zitten midden in het proces van digitale transformatie. Niet alleen...

 

Succesverhalen

coforce-vanderlande

Vanderlande

Vanderlande Industries is de naam achter bagagesystemen op meer dan 600 grote vliegvelden. Een wereldspeler dus, en valutakoersen zijn belangrijk voor ze. Tot twee jaar geleden checkte de afdeling Finance 5x per dag de koers van de Russische roebel op internet en voerde dat in in de eigen systemen. Nu doet een robot dat. 
Lees verder

coforce-ede

Gemeente Ede

De gemeente Ede kent honderden gemeentelijke processen die grotendeels zijn geautomatiseerd. De doorlooptijden van die processen staan vast, maar de verwerkingstijden, dus de tijd waarin ambtenaren inhoudelijk met de zaak bezig zijn, vormen een ander verhaal. Alle reden om eens te kijken of je die processen anders kunt inrichten. Met robots bijvoorbeeld.
Lees verder

coforce-janderijk

De Rijke Logistics

Robotic Process Automation is één van de drie pilaren van de digitaliserings-strategie. Maar als ze een robot kunnen vervangen door system-to-system integratie, dan zullen ze dat zeker doen. Zover is het nog niet. Het logistieke bedrijf met ruim 1.000 voertuigen en meer dan 2.000 internationale klanten laat zo’n 6% van alle orders door robots verwerken.
Lees verder