RPA voor Klantenservice

Klanten stellen steeds meer eisen. Ze willen zo snel mogelijk antwoord, via zoveel mogelijk kanalen contact op kunnen nemen en het liefst op elk moment van de dag. Het levert nogal wat druk op om aan al deze klantenverwachtingen te voldoen.

Klantenservice en call centers gebruiken doorgaans meerdere applicaties waar medewerkers eenvoudige maar hoog frequente taken mee uitvoeren. Service medewerkers zijn dus aanzienlijk veel tijd kwijt met administratie, nadat maar ook gedurende de tijd dat zij met klanten communiceren.

Dat kan anders met de inzet van slimme RPA software!

SLIMME RPA SOFTWARE

RPA software kan ingezet worden om administratieve taken uit te voeren. Taken zoals het beantwoorden van veel gestelde vragen, klantverificatie of het bijbehouden van klantgegevens, kunnen door een ‘digital workforce’ worden opgepakt. RPA kan dit voor de verschillende applicaties uitvoeren, waardoor deze applicaties ook met elkaar worden verbonden. Hierdoor kunnen medewerkers zich volledig op de klant richten en dankzij hun gerobotiseerde collega’s over de juiste informatie op het juiste moment beschikken.

SNELLERE REACTIETIJD

Zodra de medewerker op de klantenservice aangeeft welke informatie nodig is, kan de RPA robot het meteen ophalen en op het scherm presenteren. De medewerker kan vervolgens meteen aan de slag met de klacht of vraag en deze zo snel afhandelen. Op deze manier hoeven klanten zelf minder lang te wachten én is het voor medewerkers plezieriger werken!

DIGITALE ONDERSTEUNING

Use cases van Robotic Process Automation (RPA) bij de klantenservice:

  • Aanmaken of updates van klantrecords
  • Valideren accountinformatie
  • Controleren van de bestelstatus
  • Openen van een support ticket
  • Klantbetalingen of het rekeningsaldo controleren
  • Garantie en retourverwerking
  • Abonnement wijzigen of nieuwe producten/diensten toevoegen

Nieuws

2 min read

RPA voor personeelszaken: softwarerobot helpt payrollbedrijf

Bij het afhandelen van personeelszaken komen veel administratieve taken om de hoek kijken. Denk aan het bijhouden van...

8 min read

Process Mining: Hoe je bottlenecks uit je proces-spaghetti haalt

Het verbeteren van processen binnen een organisatie begint met het analyseren, inzichtelijk maken en vervolgens...

3 min read

Het verschil tussen unattended en attended RPA

Vanuit de dagelijkse praktijk krijgen we vaak vragen over attended en unattended RPA. Deze twee type RPA oplossingen...

 

Wij zijn Coforce

Wij helpen ondernemingen, instituten en overheden met het gebruik van een digital workforce. Met een digital workforce laat u eenvoudig, terugkerend werk achter een computer sneller, goedkoper, foutlozer en 24/7 uitvoeren. Bovendien komt daarmee ruimte vrij voor uw werknemers of collega's om complexer en waardevoller werk te verrichten. 

ONTDEK MEER