3 min read
Stijgend ziekteverzuim is slecht nieuws met huidig personeelstekort
In 2022 blijft de trend van ziekteverzuim onder werknemers stijgen. Volgens cijfers van het Centraal Bureau voor de...
Over Coforce en onze passie voor automatisering en RPA in het bijzonder.
Klanten stellen steeds meer eisen. Ze willen zo snel mogelijk antwoord, via zoveel mogelijk kanalen contact op kunnen nemen en het liefst op elk moment van de dag. Het levert nogal wat druk op om aan al deze klantenverwachtingen te voldoen.
Klantenservice en call centers gebruiken doorgaans meerdere applicaties waar medewerkers eenvoudige maar hoog frequente taken mee uitvoeren. Service medewerkers zijn dus aanzienlijk veel tijd kwijt met administratie, nadat maar ook gedurende de tijd dat zij met klanten communiceren.
Dat kan anders met de inzet van slimme RPA software!
RPA software kan ingezet worden om administratieve taken uit te voeren. Taken zoals het beantwoorden van veel gestelde vragen, klantverificatie of het bijbehouden van klantgegevens, kunnen door een ‘digital workforce’ worden opgepakt. RPA kan dit voor de verschillende applicaties uitvoeren, waardoor deze applicaties ook met elkaar worden verbonden. Hierdoor kunnen medewerkers zich volledig op de klant richten en dankzij hun gerobotiseerde collega’s over de juiste informatie op het juiste moment beschikken.
Zodra de medewerker op de klantenservice aangeeft welke informatie nodig is, kan de RPA robot het meteen ophalen en op het scherm presenteren. De medewerker kan vervolgens meteen aan de slag met de klacht of vraag en deze zo snel afhandelen. Op deze manier hoeven klanten zelf minder lang te wachten én is het voor medewerkers plezieriger werken!
Use cases van Robotic Process Automation (RPA) bij de klantenservice:
mrt 23, 2023 by Redactie Coforce
In 2022 blijft de trend van ziekteverzuim onder werknemers stijgen. Volgens cijfers van het Centraal Bureau voor de...
feb 28, 2023 by Redactie Coforce
In de gloednieuwe rubriek ‘RPA Goeroe’ gaat Coforce in gesprek met RPA specialisten bij onze klanten over hun...
nov 12, 2022 by Redactie Coforce
Hoeveel (handmatige) schakels zitten er in jouw Purchase to Pay proces? Hoe groter jouw bedrijf, hoe meer mensen er bij...
Wij helpen ondernemingen, instituten en overheden met het gebruik van een digital workforce. Met een digital workforce laat u eenvoudig, terugkerend werk achter een computer sneller, goedkoper, foutlozer en 24/7 uitvoeren. Bovendien komt daarmee ruimte vrij voor uw werknemers of collega's om complexer en waardevoller werk te verrichten.