RPA voor IT Helpdesk

Enerzijds is IT verantwoordelijk voor de operationele aspecten van IT, inclusief infrastructuur, beveiliging, apparaten, systemen en applicaties. Aan de andere kant zijn ze meestal ook verantwoordelijk voor het ontwikkelen of sourcen van software om de algehele organisatie en haar klanten mogelijk te maken.

Veel vitale bedrijfsprocessen zijn afhankelijk van informatie en data uit verschillende interne en externe bronnen, echter door de toenemende druk op de IT-afdeling om aan alle wensen en eisen van de organisatie te voldoen, raakt de automatisering van dit soort werkzaamheden vaak op de achtergrond. RPA biedt mogelijk een oplossing in verdere automatisering van processen.

Vooral in het operationele gebied zijn er veel repetitieve taken die handmatig worden afgehandeld. De meeste van deze handmatige processen kunnen worden geautomatiseerd door de RPA Kapow-oplossing om verhoogde efficiëntie te bieden. IT services die zowel sneller als nauwkeuriger zijn voor collega’s of klanten.

Uses cases voor Robotic Process Automation voor een IT Helpdesk zijn te vinden in:

  • Onboarding / offboarding van nieuwe werknemers binnen IT-systemen zoals personeelsportal, salarisadministraties, enz.
  • Creëren en periodieke wijziging van authenticatie-inloggegevens
  • Softwarebeheer op werknemerslaptops en mobiele apparaten
  • Nalevingscontrole, controle van gegevensintegriteit, nalevingscontrole van het beleid
  • Licentiebeheer, software-vernieuwing, aankoop van licentie, etc.
  • Back-up en synchronisatie van bestanden en gegevens

Nieuws

2 min read

Efficiënt omgaan met e-mail: Communications Mining biedt uitkomst

Een leven zonder e-mail is haast niet meer voor te stellen. Het is een ideaal voor werkgerelateerde communicatie, maar...

8 min read

Robotisering, automatisering en digitalisering; verschillen en voorbeelden

Robotisering, automatisering en digitalisering zijn begrippen die veel met elkaar te maken hebben, maar misschien juist...

4 min read

Robotisering helpt gemeente Ede met verwerken van honderden WOZ-bezwaren

De gemeente Ede ontvangt jaarlijks zo’n 1500 tot 2000 bezwaren op de WOZ-waarde. Het team van juridisch medewerkers,...

 

Wij zijn Coforce

Wij helpen ondernemingen, instituten en overheden met het gebruik van een digital workforce. Met een digital workforce laat u eenvoudig, terugkerend werk achter een computer sneller, goedkoper, foutlozer en 24/7 uitvoeren. Bovendien komt daarmee ruimte vrij voor uw werknemers of collega's om complexer en waardevoller werk te verrichten. 

ONTDEK MEER