Live Webinar | 31 mei

Ontdek hoe Robotic Process Automation (RPA) kan worden ingezet om het toenemende personeelstekort op te vangen.

Meld je aan!

    Gerelateerde_content_Webinars_4CEE_531x357
      Inspiratie nodig?

      RPA leent zich perfect voor het robotiseren van relatief eenvoudige en terugkerende werkzaamheden achter een computer. Dit komt in ieder vakgebied en branche natuurlijk voor. Toch wat inspiratie nodig? 

      Download onze inspiratiegids!

        CO_inspiratiegids_voorkant

         

          Whitepaper

          Alles over de technologie en toepassing van RPA om administratieve lasten te verlichten werknemers ruimte te geven waardevol werk te verrichten. 

          Download onze whitepaper!

            CO_Whitepaper_RPA_voorkant

             

              Resources
              Brochure

              Over Coforce en onze passie voor automatisering en RPA in het bijzonder. 

              Download onze brochure!

                CO_Coforce-corporate-brochure-2-12-2021

                 

                  Digitale transformatie met de inzet van RPA

                  Veel organisaties zijn bezig met het digitaliseren van bedrijfsprocessen. Ze zitten volop in een digitale transformatie. Traditionele product- en service georiënteerde businessmodellen worden vervangen door resultaatgerichte modellen waarbij de inzet van digitalisering een drijvende kracht is. Maar tegelijkertijd kampen veel organisaties met de vraag hoe de transitie te maken van de bestaande, veelal op papier gebaseerde, processen naar een volledige digitale processen. Er zijn meer processen te automatiseren met behulp van Robotic Process Automation (RPA) dan u wellicht denkt….

                  Tijdrovende terugkerende taken of processen

                  In de digitale transformatie, of zoals steeds meer bedrijven ervaren, business transformatie, speelt automatisering van processen nog steeds een belangrijke rol. Robotic Process Automation (RPA) biedt kansen daar waar traditionele IT aanpassingen niet mogelijk zijn en nog veel handmatig werk wordt verricht door medewerkers. Met deze technologie komt het verder automatiseren van processen binnen handbereik van de business. Met RPA-softwarepakketten kunnen repetitieve processen eenvoudig geautomatiseerd worden, met weinig impact voor de IT-systemen. Use cases voor RPA zijn te vinden in frontoffice-activiteiten zoals de klantenservice, maar ook in het afhandelen van papierwerk of standaardaanvragen in de backoffice, het uitvoeren van datamigraties en het samenbrengen van end-to-end-processen in de organisatie. Denk aan: het creëren en onderhouden van polissen, het ophalen van concurrende prijzen of data voor rapportages, shared service center processen, schadeafhandeling, klantenservice, fraudeonderzoek en aanmaken van nieuwe klanten.

                  Efficiënte digitalisering

                  Robotic Process Automation (RPA) is een van de modernste verschijningsvormen van digitale transformatie en staat aan de basis van de volgende efficiëntieslag binnen uw organisatie. Robotic Process Automation (RPA) is een innovatieve ontwikkeling die bedrijven in staat stelt hun processen verder te digitaliseren, zonder dat aanpassing ICT systemen nodig is. De inzet van RPA zorgt voor de verbetering van procesdoorstroom. Zeker als handmatige processen worden geoptimaliseerd. De verwachting is dan ook dat RPA de komende jaren opnieuw gaat zorgen voor grootschalige digitalisering in operationele processen. Wilt u meer weten over digitalisering met RPA? Neem dan nu contact op voor een vrijblijvende afspraak.

                  Betere transformatie resultaten

                  Dit proces wordt aangewakkerd door de connectiviteit tussen mensen, organisaties en things (IoT) en een toenemende hoeveelheid data. Deze data is de bron om processen te optimaliseren, maar ook om bestaande diensten te verbeteren en nieuwe toegevoegde waarde te creëren. Omdat RPA aansluit op het huidige IT-landschap hoeven bestaande systemen en applicaties niet of nauwelijks te worden aangepast. Organisaties kunnen hierdoor meer waarde halen uit hun informatie, betere zakelijke resultaten behalen en de werkervaring voor klanten, leveranciers, partners en medewerkers verbeteren.

                  Waarom een digital workforce inschakelen als processen ook geautomatiseerd kunnen worden? Waarom robotiseren als automatiseren ook kan? Automatiseren is niet altijd mogelijk of tenminste niet op de korte termijn. Het vergt in veel gevallen een grotere investering dan robotiseren. En als processen niet tot de primaire activiteiten van een onderneming of organisatie behoren, zullen ze niet bovenaan de automatiseringsagenda staan. Robotiseren is minder afhankelijk en daardoor sneller in te zetten. Zelfs door niet IT-ers.

                  Nieuws

                  3 min read

                  Krappe arbeidsmarkt en toch personeelstekort opvangen?

                  In elke branche is de krappe arbeidsmarkt voelbaar, maar gemeenten en onderwijs lopen tegen extra uitdagingen aan. Waar...

                  4 min read

                  Kunnen gemeenten en onderwijs het tekort aan personeel oplossen?

                  In december 2021 stonden er 387 duizend vacatures open, een nieuw record, terwijl het laagterecord in...

                  9 min read

                  Robotiseren kun je leren; het onderwijs in 2030

                  Waar is die docent nou mee bezig? Het had een vraag kunnen zijn van een boze ouder, die vindt dat zijn kind echt wel...

                   

                  Wij zijn Coforce

                  Wij helpen ondernemingen, instituten en overheden met het gebruik van een digital workforce. Met een digital workforce laat u eenvoudig, terugkerend werk achter een computer sneller, goedkoper, foutlozer en 24/7 uitvoeren. Bovendien komt daarmee ruimte vrij voor uw werknemers of collega's om complexer en waardevoller werk te verrichten. 

                  ONTDEK MEER