2 minuten lezen

Procesautomatisering biedt concurrentievoordeel

Featured Image

Forrester noemt automatisering ‘een van de meest ingrijpende en ontwrichtende krachten in de geschiedenis van de mensheid’, eraan toevoegend dat ‘bedrijven die automatisering beheersen hun industrieën zullen domineren.’

In plaats van medewerkers te vervangen door software robots, zien we dat organisaties het type en de hoeveelheid van administratief werk verplaatsen wat medewerkers kunnen doen. De toekomst van het werk is een combinatie van geautomatiseerde procesautomatisering (RPA), kunstmatige intelligentie (AI) en medewerkers om een ​​intelligent personeelsbestand te creëren.

Drie manieren waarop geautomatiseerde procesautomatisering een concurrentievoordeel creëert

1.      RPA verbetert de productiviteit van mens en organisatie

Er is meer werk bij organisaties dan medewerkers die het werk moeten verrichten, waardoor hele afdelingen achterop raken bij administratieve routinetaken. In deze tijd is het erg lastig om nieuwe medewrkers werven om de drukte op te vangen of belangrijke bedrijfsprocessen uit te besteden door middel van outsourcing. Software robots kunnen deze capaciteit, productiviteit en servicemogelijkheden aan uw organisatie toevoegen.

RPA automatiseert de anders dure, foutgevoelige handmatige taken en maakt medewerkers weer vrij  om “denkwerk” uit te voeren waarvoor emotionele intelligentie en empathie vereist zijn.

2.      RPA helpt het risico’s te beperken

Als uw organisatie gereguleerde procedures of eenvoudig routine-administratie afhandelt, voert u waarschijnlijk veel processen handmatig en reactief uit, waardoor fouten achteraf verholpen moet worden.

Door tijdrovende compliantietaken te automatiseren, zoals verificaties, updates van regelgeving, rapportage of meldingen, kan een virtuele medewerker de nalevingskosten verlagen en een risicovolle procedure omzetten in een goed geoliede machine.

3.      RPA maakt menselijk potentieel vrij

Een goede klantervaring omvat eenvoudige zelfbediening, razendsnelle respons en directe toegang tot de juiste informatie. RPA maakt dit mogelijk door de handelingen te automatiseren en te versnellen. RPA stelt uw medewerkers in staat om direct de informatie te bieden die zij nodig hebben.

Britse Telegraph’s Business Reporter praat in onderstaande video met Dermot McCauley, Product Marketing bij Kofax over de toekomst van het werk en artificial intelligence.

Bron: Telegraph