• Home
  • Service Center
  • Nieuws
  • Contact
  • Nederlands Nederlands Nederlands nl
  • English English Engels en
Coforce
  • Robotic Process Automation
    • Robotic Process Automation
      • Robotic Process Automation
      • Wat is RPA?
      • Geschikte processen voor RPA
      • Software voor RPA
      • Meer over software robots
      • Virtuele medewerker
    • Thema’s
      • Business Process Management
      • Digitale transformatie
      • Processen automatiseren
      • Robotic accounting
      • Robotic Invoicing
      • Verwerking persoonsgegevens AVG
    • Technologie
      • Kofax RPA
        • Laatste nieuw Kofax RPA
        • Design Studio
        • Architectuur Kofax RPA
      • Kofax KTA
      • Free Trial
    • Toepassingen voor Sectoren
      • Financiële dienstverlening
      • Gezondheidszorg
      • Onderwijs
      • Overheden en gemeenten
      • Woningcorporaties en huisvesting
    • Toepassingen met Applicaties
      • Excel
      • Legacy systemen
      • Webportals
      • Windows Desktop
    • Toepassingen op Afdelingen
      • Backoffice
      • Financiële administratie
      • Human Resources
      • IT Helpdesk
      • Klantenservice
      • Shared Service Center
  • Academy
    • Academy
      • Academy Portal
      • Kalender
  • Over Coforce
    • Diensten
      • Adviesgesprek
      • QuickScan
      • RPA implementatie
      • Training & opleidingen
      • Service Center
      • Veel gestelde vragen
    • Werkwijze
      • RPA Demonstratie
      • Analyse, advies en pilot
      • RPA Maturity Model
      • Center of Excellence
      • Succesvolle verandering RPA
    • Organisatie
      • Nieuws
      • Contact
  • Trial Kofax RPA
  • Zoek
  • Menu

Veelgestelde vragen

Op deze pagina beantwoorden wij veel vragen rondom Robotic Process Automation (RPA). Software robots kunnen ‘menselijke handelingen’ imiteren. Ze kunnen, -ongeacht de herkomst van data-, gegevensstromen te controleren, structureren, verrijken, valideren (classificeren), opslaan, communiceren of te verzenden.  Informatie-gedreven robots zijn efficiënt in het ondersteunen van medewerkers bij administratieve data- en taakverwerking.

U vindt hier een aantal veel gestelde vragen ingedeeld onder de volgende thema’s:

  • Hoe werkt een software robot?
  • Wat kan een software robot ondersteunen?
  • Meer over licentie en beheer van RPA
  • Wat is de techniek achter RPA?
  • Meer over de dienstverlening van Coforce

Hoe werkt een software robot?

  • Hoe wordt menselijke keuzes en robot handelingen gecombineerd?
    Robots kunnen alle handelingen voor mensen overnemen. Dit betekent dat robots informatie kan verzamelen voor een medewerker en deze kan presenteren op iedere gewenste methoden bijvoorbeeld in een BPM tool, een webpagina, e-mail of andere vorm. Wanneer de betreffende medewerker de robot, na het maken van cognitieve beslissingen, weer handelingen wil laten verrichten kan deze opdracht op allerlei manieren worden gegeven. De medewerker kan een robot deze opdracht ook op eenzelfde manier, dus via BPM, webpagina button, e-mail etc aan het werk zetten met de gewenste handeling en variabelen.
  • Kan iedereen een robot configureren, welke vaardigheden zijn nodig?
    Iedereen kan met een beetje opleiding of autodidactische vaardigheden een eenvoudige robot configureren. Echter of dit verstandig is, is een ander vraagstuk. We adviseren robots te configureren en beheren door een (functioneel) applicatiebeheerder.  Dit is meestal iemand met een hoge affiniteit met IT en niet bang is om desgewenst eens een keer een SQL query  te maken. Dit laatste is niet nodig, maar geeft wel een beetje het minimale niveau aan om robuuste, audit bestendige, robots te configureren en deze professioneel te beheren.
  • Wat is het verschil tussen het uitbesteden van mijn proces versus het in gebruik nemen van een software robot?
    Bij het uitbesteden proces gaan medewerkers van een derde partij uw processen uitvoeren en raakt de organisatie een vorm van autonomie kwijt. Bij het inzetten van software robots, worden de processen uitgevoerd door een virtuele medewerker. Deze virtuele medewerker is de meest goedkope vorm van ‘arbeid’ en houdt uw organisatie zelf de regie en dus ook de flexibiliteit om processen te wijzigen wanneer u dit uitkomt.
  • Waarom is RPA zoveel in het nieuws?
    RPA is veel in het nieuws omdat de besparingspotentie erg hoog kan zijn. Dit maakt het enerzijds erg interessant, maar ook spannend voor wat dit uiteindelijk voor medewerkers betekent. Wilt u alle ontwikkelingen volgen? Lees dan ons blog >

Wat kan een software robot ondersteunen?

  • Welke gegevensbronnen wordt ondersteund?
    Kofax Kapow ondersteunt alle soorten applicatieomgevingen en gegevensbronnen, waaronder websites, portals, Enterprise systemen, legacy applicaties, Excel, Email, XML, JSON, CSV en SQL. Lees hier meer over Kofax Kapow>
  • Kan de RPA tool met SAP omgaan?
    SAP leent zich uitstekend om processen met RPA te automatiseren, er zijn meerdere grote organisaties en instellingen die onze software hiervoor inzetten
  • Kunnen alle processen met Excel op een eenvoudige manier geautomatiseerd worden?
    Ja, bijna iedere RPA tool kan processen rondom Excel automatiseren. Groot voordeel van de Kofax Kapow software is, dat voor Excel een geintegreerde engine gebruikt kan worden, wat ten goede komt in de snelheid en gemak waarmee de robotprocessen geconfigureerd kunnen worden. Lees hier meer over Kofax Kapow>
  • Met welke applicaties kan een robot omgaan?
    Kofax Kapow is de snelste en meest efficiënte manier om informatie te verkrijgen, te verbeteren en te leveren uit vrijwel elke applicatie of gegevensbron, inclusief websites enportals, desktop applicaties en Enterprise systemen, zonder dat er enige codering aan te pas hoeft te komen. In principe kan een robot met iedere applicatie overweg. Echter de ene applicatie heeft een makkelijkere manier om met RPA te bedienen, dan de andere applicatie. We kunnen dit vooraf eenvoudig testen, neem hiervoor contact met ons op. Vrijblijvend adviesgesprek >
  • Welke applicaties en systemen zijn geschikt voor RPA?
    Wij hebben goede ervaringen met Iscala ERP, zaaksysteem Decos JOIN, Easy Invoice factuurverwerking, Kamer van Koophandel (KvK) portal, MS Access, Microsoft Dynamics CRM, PDF-XChange, Cloud administratie Pro Active en Baan Payroll. Deze lijst is uiteraard niet volledig en wordt continu aangevuld met andere type applicaties en systemen. We kunnen dit vooraf eenvoudig testen, neem hiervoor contact met ons op. Vrijblijvend adviesgesprek >

Licentie en beheer

  • Welke hardware / software heb ik nodig voor mijn RPA omgeving?
    Met de robot van Kofax, is het mogelijk webapplicaties op te starten met een geïntegreerde web-engines. Dit betekent dat er voor het benaderen van een bedrijfsapplicatie,  die te benaderen is via een web cliënt, is er geen additionele server of PC nodig. Met Kofax Kapow is er geen verdere noodzaak om robot processen op de betreffende omgeving te installeren of te configureren, alles wordt aangestuurd vanaf de centrale server. Dit biedt uiteraard voordelen ten aanzien van security, auditing en beheer. Lees meer over de architectuur van Kofax Kapow >
  • Wat kost een robot / Wat is het licentiemodel?
    Het licentiemodel is niet gebaseerd op één specifieke administratieve of ondersteunende robot. Met één robot licentie kunnen diverse taken over meerdere applicaties/machines geconfigureerd worden. Met één robot licentie kan één taak tegelijk uitgevoerd worden. Met meerdere robotlicenties kunnen meerdere taken tegelijk uitgevoerd worden.
  • Is er ook een cloud model / SaaS oplossing beschikbaar?
    We kunnen ook een SaaS (Software as a Service) cloud model leveren. Neem hiervoor contact met ons op >

Techniek achter RPA

  • Wat is het verschil tussen RPA en screenscrapping?
    Screenscapping bestaat al heel lang en wordt soms verward met RPA. Bij screenscrapping is de positie van karkaters/velden van belang. RPA heeft de mogelijkheid om een niveau dieper in de applicatie te kijken, bij een webpagina de HTML laag, bij een windows applicatie de commando laag etc. Mochten deze niveaus niet benaderbaar zijn is het mogelijk om OCR toe te passen op het scherm.
  • Kan een robot gezien worden als een API generator?
    Ja, een robot kan eenvoudig een API code genereren. Dit wordt ook wel Robotic Synthetic API genoemd. Dit is het automatisch publiceren van robots met een standaard Java, .NET, SOAP en RESTful interface die kan worden gebruikt om robotprocessen uit externe applicaties en externe systemen te controleren. Maak een afspraak met ons voor een demonstratie. Demonstratie aanvragen >
  • Wat is het verschil tussen Kapow en BluePrism, AutomationAnywhere, UiPath en anderen?
    Alle RPA tools doen in beginsel hetzelfde en maken veelal gebruik van dezelfde technologie om een applicatie te benaderen. De manier waarop de robots geconfigureerd en beheerd kunnen worden in vaak wel wenselijk anders. Coforce heeft een uitgebreide technische en functionele resource uitgevoerd, als ook due dilligence van de betreffende organisaties die de software ontwikkelen. De RPA tool van Kofax, Kapow, kwam daarbij als meest sterke uit de resultaten.

Dienstverlening van Coforce

  • Kan ik een demonstratie van de RPA software krijgen?
    Ja, dit kan zeker. Zelfs bij u op locatie. Demonstratie aanvragen>
  • Waarom Coforce mijn RPA traject laten begeleiden?
    Coforce is niet een proces of accountancy organisatie. Wij hebben verstand van techniek en in het bijzonder RPA technology. We zijn van mening dat klanten uiteindelijk zelfstandig processen kunnen configureren met RPA technologie. Uiteindelijk zal er altijd behoefte zijn aan technische expertise, ondersteuning en/of begeleiding. Wij hebben gespecialiseerde kennis en kunde en een bewezen track record op dit gebied. Lees meer over onze services >

coforce

Benieuwd naar de mogelijkheden van RPA?
Bel ons op 0318 648742

Opinie

  • RPA-start-scaleup-grow-opschalenRobotic Process Automation: Starten, opschalen en uitbreiden26 augustus 2019 - 14:13
  • RPA-robot-attended-unattended-softbotHet verschil tussen attended en unattended robots23 juli 2019 - 14:03
  • Denken in klantketens stimuleert Qbuzz in effectiever samenwerken17 juli 2019 - 13:17
  • Schoeller Allibert uniformeert bedrijfsprocessen15 juli 2019 - 08:21
  • digitale-transformatie-proces-RPADigitale transformatie vraagt om geoptimaliseerde werkprocessen8 juli 2019 - 13:35

Nieuws

  • Nieuwe uitgave Digitale Onderwijsassistent25 oktober 2019 - 12:05
  • Coforce krijgt logistiek zusterbedrijf1 oktober 2019 - 10:31
  • Innovestit neemt Stiply overInnovestIT Group neemt Stiply over19 augustus 2019 - 17:00
  • Denken in klantketens stimuleert Qbuzz in effectiever samenwerken17 juli 2019 - 13:17
  • Schoeller Allibert uniformeert bedrijfsprocessen15 juli 2019 - 08:21

Kalender

  1. Training: Robotic Process Automation (RPA)

    10 december 2019|09:00 - 16:00
  2. Workshop RPA awareness en processen identificeren

    12 december 2019|09:00 - 16:00

Bekijk alle Evenementen

RPA - Wat zijn software robots? - Geschikte processen voor RPA - Overzicht RPA - RPA Maturity Model - Demonstratie van RPA software - Implementatie van Robotic Process Automation (RPA) software - RPA Software - Meer over Kofax Kapow - Meer over Kofax KTA - INSCHRIJVEN NIEUWSBRIEF  
© Copyright Coforce bv | Onderdeel van de InnovestIT Group | KvK 68482396 | BTW NL857464978B01 | Algemene Voorwaarden | Privacy